Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW 5 Plug-in Hybrid alias NEV: čínský hybrid odhalen
7.4.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
BMW uvolnilo první snímek a informace o svém plug-in hybridu postaveném na základech prodloužené varianty pětkové řady. Představí se v Číně a také zatím jen tam se bude prodávat.
From China For China neboli od Číny pro Čínu, tak zní hrdý nápis, který se skví na boku karoserie zbrusu nového hybridu na bázi pětkové řady BMW. Vůz byl totiž připraven ve spolupráci bavorské automobilky a jejího čínského partnera, firmy Brilliance China Automotive Holdings Ltd. a zůstane zatím ryze asijskou specialitou.
Není bez zajímavosti, že tento vůz není první hybrid značky Brilliance. Svůj vlastní, byť v trochu jiném smyslu téhož slova, si stejná firma nedávno „slepila” sama. Nelze se v této souvislosti znovu nepodivit nad tím, že Brilliance na jednu stranu s BMW oficiálně spolupracuje a současně nepokrytě „vykrádá” jeho nápady. Ale věnujme se dnes především novému provedení pětkového sedanu.
Ten je tzv. plug-in hybridem (rádi bychom našli české označení pro toto řešení, ale třeba „zástrčkový hybrid” se nezdá být úplně vhodným ekvivalentem...) a dovoluje tedy provoz jak s využitím elektrického motoru, tak se zapojením spalovacího motoru, nebo obou současně. Konvenční pohon v tomto případě zajišťuje spalovací turbomotor o výkonu až 160 kW (215 koní) a elektromotor s nejvysším výkonem 70 kW (94 koní). Automobilka o obou agregátech neřekla nic bližšího, v prvém případě ale předpokládáme, že půjde o nový dvoulitr N20.
Spalovací motor by měla živit nádrž plná benzinu, elektromotor pak blíže neupřesněná sada akumulátorů uložená v zavazadlovém prostoru. Přesná kapacita akumulátorů je neznámou, při udávaném dojezdu na ryze elektrický pohon (maximálně 75 km při udržování konstantní rychlosti 60 km/h) ale větší číslo nečekejme. A když už jsme u dojezdu, spalovací motor by jej měl být schopen prodloužit o dalších 400 km.
Podle BMW vychází tento vůz vstříc poptávce čínských zákazníků, nejsme si ale jisti, zda tomu tak opravdu je. A vůbec se divíme, že se hybridní model má obevit výlučně na čínském trhu, který není zdaleka tak zregulovaný jako ten evropský a něco jako hybridní pohon by v tamních podmínkách nemělo mít větší šanci na úspěch. Ale uvidíme, první reakce zákazníků lze očekávat již 19. dubna, kdy se vůz představí na šanghajském autosalonu.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
včeraBMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025I levnější „americkej kýbl” to natřel třikrát dražšímu Maserati. Ukazuje zbytečnost plošného přeplňování, i bez něj je lepší ve všem
15.2.2025
Nejčtenější články
Mechanik rozebral legendární motor Toyoty s 668 tisíci najetými km a ukázal jeho vnitřnosti, jeho stav bere dech
20.1.2025Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
20.1.2025Trpělivost vám může ušetřit desítky tisíc jako nic. Nezájem o ojetiny tlačí jejich ceny dolů, sami prodejci letos čekají, že dál zlevní
20.1.2025Test ukázal, jak se Tesla roky neposunula prakticky nikam. Cizí auta se u jejích vlastních nabíječek dobíjí líp než její vlastní
20.1.2025Dieselový kombík BMW řady 5 láká už po pár letech nízkými cenami, za ty peníze je to neuvěřitelný univerzál
20.1.2025
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 02.20. 11:47 - petr_riha
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan
- Další zajímavá autovidea 02.20. 00:02 - Jaggie
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.18. 12:46 - petr_riha
- Onboard videa 02.16. 10:08 - brnenska.odchytova
- Policejní kontroly a měření 02.16. 10:02 - Truck Daškam
- BMW Divize 02.15. 18:45 - Brus
- IT poradna 02.15. 11:50 - pavproch