Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek
5.3.2015 | Autoforum.cz | Přidat příspěvek
(doplněno 5.3.) Nejdůležitější letošní autosalon je v plném proudu. Projděte si všechny novinky i informace o ženevské motor show.
Přehled kapitol
- Úvod, Praktické info, Novinky Alfa Romeo, Alpina, Aston Martin, Audi
- Bentley, BMW, Bugatti, Carrozzeria TS, Citroën, Dacia, DS
- Ferrari, Fiat, Ford, GTA, Giugiaro, Honda, Hyundai, Infiniti
- Jeep, Jensen, Kia, Koenigsegg, Lamborghini, Lexus, Lotus
- McLaren, Mercedes-Benz, Mitsubishi, Morgan, Nissan, NanoFlowcell
- Opel, Peugeot, Porsche, Qoros, Radical, Range Rover, Renaulto
- Rinspeed, Rolls-Royce, SCG, Seat, SsangYong, Subaru, Suzuki
- Škoda, Toyota, Volkswagen, Volvo, Zenvo
Tip: Projděte si též galerii živých fotografií přímo ze Ženevy.
Doplněno 5.3. 9:10: Alpina B5 a B6 Bi-Turbo Edition 50, Alpina XD3 2015, Dacia Duster 1,2 TCe 4x4, Ford EcoSport 2015, Ford Focus RS - nové detaily, GTA Spano 2015 - úplné představení, Hyundai i30 2015 - české ceny, Radical RXC Turbo 500 - úplné odhalení, Renault Zoe 2015, Rolls-Royce Serenity, Zenvo ST1 2015.
Doplněno 3.3. 19:40: Aston Martin DBX, Audi R8 e-tron a LMS - první fotografie dalších verzí, Audi Q7 e-tron, Bentley EXP 10 Speed 6, Bugatti Veyron La Finale - úplné představení, Ferrari 488 GTB - první video, Giugiaro GEA, Honda Civic Type R 2015 - podrobné představení + video s rekordem Ringu, Honda NSX 2015 - evropská verze, Hyundai ix20 2015, Hyundai Tucson Hybrid a Plug-in hybrid, Infiniti QX30 - úplné představení, Jeep Renegade Hard Steel, Kia Picanto 2015 - podrobné představení, Kia Sportspace - podrobné představení, Koenigsegg Agera RS - úplné představení, Koenigsegg Regera - podrobné představení, Lamborghini Aventador LP750-4 SV - podrobné představení + první video, Lexus LF-SA - úplné představení, Mercedes V-ision e, Morgan Aero 8 2015, Nissan Sway - úplné představení, Porsche 911 GT3 RS 2015, Range Rover Evoque Cabrio, Renault Clio RS Trophy, Renault Kadjar - podrobnější představení, Seat 20V20 - koncept prvního SUV značky, Seat Toledo FR Line, Suzuki iK-2 a iM-4 - úplné představení, Škoda - další novinky podrobněji, Škoda Octavia RS 230 - podrobnější představení, Škoda Superb 2015 - česká cena, Toyota Auris 2015 - podrobné představení, Toyota Avensis 2015 - podrobné představení, VW Passat B8 - vítěz ankety Auto roku 2015, VW Sport Coupe GTE - úplné představení, Volvo V60 D5 Twin Engine SE,
Doplněno 1.3.: Alfa Romeo 4C Spider - evropská verze, Alfa Romeo MiTo Racer, Aston Martin Vulcan - úplné představení, Audi Prologue Avant - úplné představení a první video, Audi R8 2015 - úplné představení a první video, Carrozzeria Touring Superleggera Berlinetta Lusso, Bugatti Veyron La Finale - první fotografie, Fiat 500 Vintage '57, Fiat Doblo Trekking, Fiat-Chrysler - zbylé novinky, Honda Civic Type-R - odhalující fotografie, Honda Jazz 2015 - evropská verze, Jeep Wrangler Black Series II, Jensen GT, Koenigsegg Regera - první fotografie, Lexus LF-SA - první fotografie, McLaren 675 LT - úplné představení, Mercedes-AMG GT3, Mercedes-Benz G 500 4x4^2 - úplné představení, Mitsubishi XR-PHEV II, Nissan Sway, Peugeot Partner 2015, Qoros 3 City SUV, Range Rover Evoque 2015 - úplné představení, RenaultSport Trophy - zatím neznámá novinka, SCG003, Seat SUV, Subaru Forester 2015, Toyota Auris 2015, VW Sport Coupe Concept GTE - koncept nového CC , VW Touran 2015 - úplné představení.
Rok se s rokem sešel a nejdůležitější evropský a dost možná i světový autosalon je tady. Stejně jako v předchozích letech bude výstaviště Palexpo doslova našlapané, neboť veškeré výstavní plochy byly rozebrány ještě před závěrem loňského roku. Svou participaci nepotvrdiyi jen hlavní mainstreamové či prémiové značky, ale také špičkoví výrobci jako Aston Martin, Bugatti, Koenigsegg či McLaren. Chybět pak nebudou ani slavná designérská studia, mezi něž patří Italdesign, Giugiaro nebo Pininfarina, stejně jako tuningové firmy ABT, Carlsson, Hamann, Mansori, MTM či Ruf.
Zatímco od výše zmíněných automobilek a společností můžeme očekávat hlavně vrcholný luxus či sportování, v tzv. Zeleném pavilónu se představí hlavně ty vozy, jež kladou důraz na ochranu životního prostředí a které neemitují více jak 95 gramů CO2 na kilometr. Tato laťka přitom není nijak náhodně nastavená, ale má spojitost s novými regulacemi Evropské unie, jež začnou platit od roku 2021. Pořadatelé ženevského autosalonu přitom již nyní počítají s tím, že z přibližně 900 aut, které se letos na výstavišti objeví, jich více než stovka bude toto kritérium splňovat.
Navštívit byste rovněž měli stánek hodinářské značky TAG Heuer, která bude v Ženevě oslavovat třicetileté partnerství s McLarenem. Na ploše jednoho tisíce metrů čtverečních tak představí monoposty Formule 1 či speciály z vytrvalostních závodů nebo světa rallye. Mimo to nebudou na stánku chybět ani exkluzivní fotografie z let minulých, hlavně ty, na nichž září Ayrton Senna. Jen minulostí ale značka nežije, pročež se budete moci pokochat i novým Nissanem GT-R LM Nismo, se kterým se výrobce hodinek vrací do slavné Čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans, a to v nejprestižnější kategorii LMP1.
Ženevský autosalon se ovšem nebude soustředit jen na premiéry nových vozů, vyjma toho bude v pondělí 2. března v odpoledních hodinách vyhlášeno Evropské auto roku 2015. Dále můžeme zmínit ještě soutěž, která v souvislosti s letošním, již pětaosmdesátým, ročníkem probíhá. Sponzorována je Peugeotem a vyhrát budete moci jeden prozatím nejmenovaný model francouzské automobilky. Podrobnosti ovšem budou známy teprve 25. Února. Do té doby ovšem můžete na webových stránkách švýcarského autosalonu soutěžit o volné vstupné, přičemž každým dnem budou vyhlášeni dva výherci, z nichž každý obdrží dva lístky.
Důvodů k výletu do Švýcarska tedy existuje dostatek, pokud se ale do této země přemýšlejícím řidičům nepřející nechcete vydat osobně, vše důležité vám přímo ze Ženevy rádi zprostředkujeme. Stejně jako každý rok budeme mít i letos na místě své fotografy a redaktory, počítat tak můžete s průběžným představováním novinek i živými dojmy a fotkami. Kompletní přehled pokaždé najdete v tomto článku, který budeme průběžně aktualizovat. Pokud tedy chcete mít neustálý přehled o tom, co se v Ženevě chystá či děje, volte Ctrl+D nebo jiný způsob přidání odkazu tohoto článku do záložek a nic důležitého vám tak neuteče.
V tuto vám můžeme představit již přes 60 novinek, které budou na ženevském autosalonu debutovat - u zmínky o každém vozu najdete obvykle jen pár snímků a část informací. Je-li ale k dispozici kompletní představení, nechybí ani odkaz na něj.
Než ale začneme se samotným přehledem jednotlivých novinek, máme pro vás několik organizačních detailů pro vaši osobní návštěvu ženevské motor show.
Kdy je možné autosalon Ženeva 2015 navštívit?
Dny pro novináře a odborníky:
3. března 2015 (úterý), otevřeno od 7:30 do 19:00 hod
4. března 2015 (středa), otevřeno od 7:30 do 18:00 hod
Dny pro veřejnost:
5. až 15. března 2015, otevřeno:
Pondělí až pátek: 10:00 - 20:00 hod
Sobota a neděle: 9:00 - 19:00 hod
Dospělí zaplatí za vstup 16 švýcarských franků (cca 420 Kč), děti od šesti do šestnácti let a penzisté 9 franků (235 Kč) a každý ze skupiny alespoň dvaceti návštěvníků libovolného věku po 11 francích (290 Kč). Při návštěvě Palexpa po čtvrté hodině odpolední je vstupné poloviční. Další informace můžete získat na webu autosalonu či na facebookovém profilu.
Tipy: Projděte si i naše předchozí speciály věnované autosalonům v Paříži 2014, Ženevě 2014, Frankfurtu 2013, Ženevě 2013, Paříži 2012, New Yorku 2012, Ženevě 2012, Detroitu 2012, Frankfurtu 2011, Šanghaji 2011, New Yorku 2011 a Ženevě 2011.
A teď už se pojďme podívat na samotné novinky.
Alfa Romeo 4C Spider - evropská verze
Produkční verzi Alfy Romeo 4C Spider jsme si představili především v souvislosti s debutem na lednovém autosalonu v Detroitu. Mohli jsme ji považovat za americkou, vizáž italské krásky v evropském provedení ale ale známe ještě delší dobu - vůz byl přistižen při pořizování reklamních materiálů ve španělské Andalusii. Na Starém kontinentu se otevřený model přesto poprvé oficiálně ukáže až příští týden v Ženevě a právě v souvislosti s touto premiérou Italové pustili do oběhu nové fotky a zároveň přidali i několik informací, které doplňují ty dříve publikované.
Víme tedy, že prodej bude v příštích měsících zahájen na všech hlavních evropských trzích s výjimkou Švýcarska. Základní cena přitom byla ve Velké Británii stanovena na 59 500 GBP (cca 2 224 000 Kč), což rozhodně není málo, i když už zahrnuje daň a veškeré další servisní poplatky.
Alfa Romeo ovšem dodává, že na model nemáme pohlížet jako na konkurenci pro Porsche Boxster, ale spíše jako na menší a méně výkonné Ferrari 458 Spider. Tomu sice neodpovídá pohonné ústrojí, jež nadále počítá s přeplňovaným 1,75litrovým čtyřválcem, po stránce jízdní dynamiky se ovšem 4C svému příbuznému přece jen již blíží. Díky výkonu 240 koní totiž zvládá zrychlení z klidu na stovku za 4,5 s.
Přečtěte si více: Alfa nabídne v příplatkové výbavě také výfuk Akrapovič nebo karbonový hardtop.
Alfa Romeo MiTo Racer - nová verze
Italská Alfa několik posledních let - zatím nutno říci, že neúspěšně - hledá svojí pozici na trhu a my jen netrpělivě čekáme, kdy se bude možné svézt v nějakém zajímavějším autě. Zatím to ale vypadá pouze na přípravy, ostatně v posledních měsících jsme zatím slyšeli jen o plánech a strategiích, které bez novinek nepůjde realizovat. Pomineme-li nejnovější sportovní nářadí 4C Spider pro velmi specifickou klientelu, nic zajímavějšího až na Giuliettu QV v současnosti značka svým fanouškům pořádně nenabízí.
O to větší poprask bychom čekali od nového MiTa v edici Racer, které minimálně názvem evokuje něco rychlého a rajcovního. Bohužel, předem vás musíme zklamat, protože odkaz na závodní Alfy z minulosti je zde spíše kupou povyku pro nic. V případě, že vás totiž neuspokojují saténově-chromové dekory na klikách a v okolí světlometů, neobvykle lakované kryty zrcátek, bronzová sedmnáctipalcová kola či šachovnicová vlajka na střeše, pak novinka chystaná na ženevský autosalon mnoho adrenalinu nepřináší.
Nafouknuté podběhy kol, sportovní zadní nárazník doplněný o střešní spoiler a jinou koncovku výfuku spolu se sedmi novými laky totiž tep zrychlit nedokáže jakmile se podíváme pod kapotu. Neformální soustava motorů totiž čítá jednotky z klasického MiTa, které startují 85koňovou verzí 1,3litrového dieselu JTDM, pokračují 0,9litrovým přeplňovaným dvouválcem TwinAir a přes 140koňový benzinový 1,4 MultiAir vedou až k turbodieselové šestnáctistovce se 120 koňmi. Trošku na okraji zájmu pak leží varianta 1,4 Turbo GPL o stejném výkonu, která je schopná jízdy na LPG.
Přečtěte si více: Spíše než extrémním výkonem se speciální MiTo pyšní luxusním interiérem.
Alpina B5 a B6 Bi-Turbo Edition 50 - nové verze
Alpina slaví padesát let od založení firmy a při této příležitosti připravila speciální vydání svých nejsilnějších modelů B5 a B6. Bude jich vyrobeno jen 50 od každé varianty a budou se prodávat za 95 966 Eur za B5 sedan, 98 740 Eur za B5 Touring, 112 437 Eur za B6 Coupé a 119 664 Eur za B6 cabrio. To je necelých 20 000 euro navíc. Co za ně získáte?
Předně vyšší výkon dvěma turbodmychadly přeplňovaného osmiválce o objemu 4,4 l. Jeho maximum je 441 kW (600 koní) při 6 000 ot./min a točivý moment dosahuje 800 Nm při 3 500 to./min. Tato čísla z něj dělají nejvýkonnější motor v historii značky. Navazuje na něj osmistupňový automat od ZF a standardem je i samosvorný diferenciál. Ve všech variantách zrychluje Edice 50 z 0 na 100 km/h za 4,2 s a maximální rychlost přesahuje 320 km/h. V kombinovaného cyklu má spotřeba být 9,4 - 9,6 l na 100 km/h.
Spolu se zvýšeným výkonem byla lehce snížena hmotnost. 17 kg ušetřil titanový výfuk od Akrapoviče, 15,6 kg zase specifická 20" kola. Ty a sada nálepek jsou rozlišovacími znaky Edice 50. Standardní brzdy na přední nápravě lze za příplatek vylepšit montáží disků o průměru 395 mm krocených čtyřpístkovými, pevně uloženými třmeny od Bremba vybavenými vysokým teplotám odolnými destičkami.
Přečtěte si více: Kompletní informace a více fotografií 600koňových Alpin.
Alpina B6 Gran Coupe 2015 - facelift
Vztah značek Alpina a BMW rozhodně není tak přímočarý, jak by se leckomu mohlo na první pohled zdát. Není to ten případ, kdy by první společnost působila jako úpravce produktů té druhé, místo toho tu máme unikátní propojení, kdy jsou přímo na linkách mnichovské automobilky montovány i vozy pro zákazníky Alpiny, jako kdyby ta byla samostatným výrobcem. Ta pro změnu poskytla BMW zkušenosti s přeplňováním v době, kdy Mnichov přecházel z atmosférických motorů na ty, které doplňovalo turbodmychadlo. A ač obě společnosti působily nezávisle, platila tu jakási pomyslná hierarchie, v jejímž rámci BMW stálo vždy o trochu výše.
Tento stav ale nyní můžeme odpískat. Nikoliv ovšem kvůli tomu, že by se obě značky dostaly do nesvárů, nýbrž s ohledem na představení faceliftu Alpiny B6 Gran Coupe. Ta vychází z nenápadné modernizace řady 6, přičemž nejvíce se úřadovalo pod kapotou. Zde jste v loňském roce mohli počítat s 540 koňmi, což ve srovnání s oficiálním BMW M6 představovalo dvacetikoňové manko. Pro letošek však 4,4litrový osmiválec dostal nové sání a vzduchový filtr, přičemž přepracováním prošel také systém dodávající palivo do spalovací komory.
Výsledkem je 600 koní v 6 000 otáčkách a dokonce 800 Nm při 3 500 ot./min., čímž Alpina M6 výrazně překonává. A to nikoliv pouze výkonem či točivým momentem, ale také jízdní dynamikou. Zatímco BMW počítá se zrychlením z klidu na stovku za 4,1 sekundy či případně za 4 sekundy po osazení paketu Competition, Alpina již loni zvládala akceleraci na stovku km/h za 3,9 sekundy. Pro letošek pak stejnou metu pokoří již za 3,6 sekundy.
Přečtěte si více: Podívejte se na další fotky neoficiálního BMW M6, máme i další informace.
Alpina XD3 2015 - facelift
Firma Alpina, více než tuner vozů BMW, na ženevském autosalonu nemůže chybět. Jedním ze strojů, které na jejím stánku mohou návštěvníci vidět, je faceliftovaný model XD3, první SUV, které Alpina staví. Facelift byl jen velmi mírný, v podstatě tu je lehce upravená příď a záď; základ je pochopitelně v náraznících běžné X3 od BMW.
Na svém místě zůstaly klasické nálepky na předním spoileru a po stranách, stejně jako dvacetipalcová kola, která Alpina montuje na všechno, co vyrábí. Podle konfigurátoru ale na XD3 nedostanete klasickou barvu Alpina Blau, ale k mání je samozřejmě několik jiných včetně více odstínů černých, šedých a stříbrných barev. V interiéru můžete mít kombinaci látky a kůže nebo kompletní kůži Nevada.
Pod kapotou zůstalo vše při starém, řadový třílitrový šestiválec pořád spaluje naftu a pořád díky dvěma turbodmychadlům žene všechna kola silou 350 koní a 700 Nm, což i přes váhu 1,9 tuny znamená zrychlení na stovku za 4,9 vteřiny a maximálku 251 km/h. Mezi motorem a koly najdeme stále stejný osmikvalt 8HP70 od ZF.
Přečtěte si více: Kompletní představení jednoho z nejrychlejších naftových SUV světa v novém.
Aston Martin DBX
Pokud dojde řeč na luxusní GT, obvykle je předmětem diskuze nějaké kupé s velkým motorem, ideálně V12, pod přední kapotou, pohonem zadních kol a drahými materiály vybavenou kabinou. Tedy přesně tím, co tvoří hlavní část produkce Astonu. Jak ale ukazují trendy posledních 20 let, chutě zákazníků se mění a kdo ví, jestli se i tato, prozatím neměnná představa neodebere do historie. V nižších segmentech je trend odklonu od klasických řešení jasný a popularita různých kříženců pomalu stoupá.
Snad pod vlivem tohoto faktu připravil Marek Reichman, hlavní kreativec firmy, spolu se svým týmem koncept DBX. Jak řekl Andy Palmer, šéf Astonu, úkolem pana Reichmana bylo podívat se za hranice zažitých konvencí a prozkoumat budoucnost luxusních GT. „Koncept DBX je výzvou stávajícímu statu quo v rámci segmentu luxusních GT,” řekl Palmer. „Snaží se předvídat svět, a možná svět ne až tak vzdálený, kde cestování luxusním GT nebude jen stylové a luxusní, ale bude také praktické, bude brát ohled na rodinné potřeby a odpovědnost vůči životnímu prostředí. Reprezentuje zásadní evoluci designového jazyka firmy. Čtyřsedadlová koncepce má zásadně vylepšit každodenní využitelnost. Díky faktu, že pod přední i zadní kapotu lze umístit věci pasažérů, nabízí bohatý prostor pro zavazadla,” navázal.
Jak už zaznělo, DBX je dvoudveřový, čtyřsedadlový crossover s mohutnou stavbou pontonu karoserie, kterí stojí vysoko na velkých kolech. Na něm je pak umístěna střecha v kupé tvaru. O pohon se starají čtyři elektromotory umístěné v nábojích kol, „šťávu” jim dodávají LiS baterie o neznámé kapacitě. Jízdní výkony známy nejsou, to ale není podstatné. Jde opravdu jen o stylistické cvičení, které ve výrobě nejspíš nikdy neuvidíme.
Přečtěte si více: Představení vize Astonu o podobě luxusního GT budoucnosti.
Aston Martin Vantage GT3 - nový model
Různých speciálních edic Aston Martinu Vantage očividně není nikdy dost. Není na úrovni Zondy či Veyronu, ale v Ženevě se ukáže v nové a tentokrát skutečně zvláštní a velmi limitovanou edici s názvem GT3. Není to náhoda, tento stroj je sice silniční, je ale silně inspirován jednak závodním Astonem Vantage, který sklízí úspěchy ve vytrvalostních závodech, a jednak to je do jisté míry i odpověď na Porsche 911 GT3. Na manuální převodovku se ale ani tady netěšte.
Základem V12 Vantage GT3 je, jak název napovídá, model V12 Vantage S. To znamená šestilitrový atmosférický dvanáctiválec pod kapotou, pohánějící zadní kola přes sedmistupňový robotizovaný manuál s pádly řazení pod volantem. Ten má k dokonalosti daleko, zde ale byl upraven pro rychlejší řazení. Pro GT3 dostal nějaký výkon i točivý moment navíc; kolik přesně, zatím není známo, ale oficiální zprávy hovoří o zhruba 600 koních a 625 Nm. Zrychlení na 60 mph (96,6 km/h) má trvat jen 3,5 vteřiny a stroj má dosáhnout maximálky 297 km/h - také dle odhadu, zatím.
Lepší dynamice ale nepomáhá jen výkonový přírůstek, důležité je zejména odlehčení vozu. Inženýři Astonu dokázali z V12 Vantage S oholit 100 kilogramů, a to nejen použitím spousty karbonu, ale také dalších technologií a materiálů ze závodního stroje. Máme tu karbonové panely přední části karoserie včetně kapoty, hořčíková kola, lithium-ionovou baterii, hořčíkové sání motoru s novou geometrií, která pomáhá i zvýšení výkonu, kompletně titanový výfuk s keramikou potaženými koncovkami nebo hořčíkovou trubku kardanové hřídele. A můžete mít i karbonovou střechu nebo plastové zadní okno. Celková hmotnost novinky tak je 1 565 kg.
Přečtěte si více: Prozkoumejte do detailu také úpravy týkající se exteriéru a interiéru nové edice GT3.
Aston Martin Vulcan - nový model
Ačkoliv současná doba přeje zejména „zeleným“ automobilům, pár značek i nadále myslí na ty řidiče, kteří za volantem hledají hlavně zážitky. Na svém kontě však musí mít nemalé finance, neboť takové Ferrari LaFerrari FXX K či McLaren P1 GTR z odkrojí značnou část i z nemalého jmění. A nejinak tomu bude v případě nového Astonu Martin Vulcan, který dvěma výše zmíněným hypersportům hodlá konkurovat. A to nikoliv pouze výkonem či agresivní vizáží, ale také specifickou formou vlastnictví.
Stejně jako italský či britský stroj si ani Vulcan nemůžete postavit do své garáže. Místo toho se o jeho ustájení bude starat Aston Martin, který vám jej následně přistaví na startovní čáru v rámci okruhových dní. Jakmile se však vysoukáte z kokpitu, značka opětovně sbalí veškerá fidlátka a zamíří do svého ústředí i s vaším vozem. To samozřejmě na jednu stranu není příliš lákavé, přesto se však dá počítat s tím, že 24 dostupných exemplářů bude mít své majitele velmi rychle.
Ti budou zařazeni do speciálního tréninkového programu, který zahrnuje nejen konzultace se závodními jezdci Astonu Martin, ale také svezení v modelech V12 Vantage S, One-77 a Vantage GT4. Díky tomu získají jisté povědomí o chování britských vozů na trati, pročež budou řádně připravení k stisknutí startovacího tlačítka modelu Vulcan. To následně přivede k životu atmosférický sedmilitrový dvanáctiválcový motor V12, který zadní kola zásobuje výkonem vyšším než 800 koní.
Přečtěte si více: Okruhový Vulcan dostal do vínku rovněž karbonové brzdy či zavěšení typu push-rod.
Audi Prologue Avant - koncept
Na výstaviště Palexpo dorazí také koncepční dílo čtyř kruhů, které už z předchozího avíza známe jako Audi Prologue Avant. Bylo by snad zbytečné připomínat jeho výchozí vzor v podobě kupátka z Los Angeles, a tak raději zopakujeme, že se dost možná jedná o předobraz nové generace Audi A6 v provedení kombi, stejně tak ale může jít o budoucího soupeře pro Mercedes CLS Shooting Brake, který by zasloužil spíše označení A7 Avant. Podle ingolstadtské automobilky se primárně jedná o prvního nositele budoucího designového jazyka a ten se nakonec objeví na ledasčems. Necháme tedy raději další tipy na čtenáři a přistoupíme ke zveřejněným faktům.
Co se týče vnějšího kabátu, jeho délka dosahuje 5,11 metru, šířka 1,97 metru a na výšku bychom naměřili 1,4 metru, což znamená nárůst o jeden, dva a znovu jeden centimetr ve srovnání s předchozím Coupe, s nímž nový Avant sdílí rozvor (hodnota 2 990 milimetrů je o 116 mm větší než u CLS). Navzdory těmto dimenzím vynikají enormně velká kola, která reprezentují 22palcové ráfky obuté do nízkoprofilových pneumatik, mezi nimiž pracují karbon-keramické brzdy a nad tím vším tkví navíc systém dynamického natáčení všech kol (u těch zadních prý až o pět stupňů) spolu se vzduchovým odpružením.
Rozměrná čelní masku, které dělají společnost úzké laserové světlomety Matrix a LEDky v rozích předního nárazníku, už nikoho nepřekvapí. O to více by mohlo zaujmout bezklikové řešení, které využívá diskrétních senzorů instalovaných v hliníkových rámech oken. Uvnitř ve velmi luxusně vypadající kabině se nabízí příjemné útočiště pro čtveřici pasažérů, přičemž její zajímavostí není ani tak sportovní pojetí, hliník a unikátní kůže, jako spíše koncepce se třemi dotykovými displeji a dvěma dalšími OLED obrazovkami pro zadní místa. Jen dodejme, že každé sedadlo umožňuje samostatné nastavování.
Přečtěte si více: Koncepční novinka čtyř kruhů se pod kapotou pyšní 455 hybridními koňmi, do detailu si ji můžete prohlédnout i na prvním videu.
Audi Q7 e-tron
Začneme samozřejmě srdcem novinky, kterou tvoří třílitrový turbodiesel naladěný na 258 koní a 600 Nm točivého momentu. S tímto agregátem spolupracuje elektromotor o výkonu 94 kW (128 koní) a točivém momentu 350 Nm, který byl zakomponován mezi spojku a osmistupňovou automatickou převodovku. Celkem tu pak máme 373 koní a 700 Newtonmetrů, s nimiž se sprint z klidu na stovku odehraje za rovných 6 sekund. Nejvyšší rychlost pak činí 225 km/h.
Od jízdní dynamiky můžeme svou pozornost přesunout na spotřebu, která sice potěší bruselské úředníky, s realitou však nemá pranic společného. Podle norem totiž byla stanovena na 1,7 l/100 km, zatímco v rámci „bezemisního“ provozu je možné počítat s dojezdem 56 km. Díky tomu má Audi Q7 e-tron zvládnout na jedno nabití a natankování neuvěřitelných 1 410 kilometrů, tedy kupříkladu cestu z Prahy do Říma (a ještě vám zbude na pojíždění).
Ani tento údaj nejspíše nikdy nebude potvrzen, i když budeme rádi, pokud nám někdo jiný než Gerhard Plattner prokáže opak. Zaměřit se tedy můžeme na představení dalších komponentů, zejména lithium-iontových baterií o kapacitě 17,3 kWh, které jsou složeny ze 168 individuálních článků a usazeny pod zavazadlovým prostorem. K jejich dobití je možné užít dvoufázový systém o maximálním napětí 7,5 kW, přičemž v takovém případě potřebujete jen dvě a půl hodiny.
Přečtěte si více: Představení diesel-elektrické verze nového Audi Q7.
Audi R8 2015 - nová generace
Po měsících spekulací, dohadů a odkladů si konečně můžeme oficiálně představit druhou generaci Audi R8, jejíž první fotka unikla včera večer, podle očekávání těsně před oficiální premiérou. Nová R8 se stejně jako řada novinek představených či avizovaných v poslední době ukáže na autosalonu v Ženevě, kam dorazí hned v několika verzích. Kromě benzinového provedení lze počítat s plně elektrickou verzí e-tron. A aby toho nebylo málo, pak bude výstaviště Palexpo rovněž svědkem výstavního debutu závodního speciálu R8 LMS, který již vyhovuje regulím kategorie GT3, jež vejdou v platnost až v příštím roce.
Než se ovšem k těmto specialitkám dostaneme, projdeme si do posledního šroubku základní model, který je ve verzi R8 V10 Plus tím nejsilnějším a nejrychlejším produkčním Audi všech dob. Důvod tkví především v evolučním provedení atmosférického 5,2litrového desetiválce FSI, který nově produkuje ve vrcholné formě 610 koní a 560 Nm při 6 500 otáčkách. S touto silou pak není problém zrychlit z klidu na stovku za 3,2 sekundy a na dvoustovku za 9,9 s. Nejvyšší rychlost činí 330 km/h.
Mimo to bude k mání také základní provedení Audi R8, kde zmíněná pohonná jednotka dává k dobru 540 koní a 540 Nm. Sprint na stovku se tak natáhne na 3,5 sekundy, zatímco maximálka poklesne na 323 km/h. Kromě toho je ovšem možné v tomto případě počítat také s nižší spotřebou (11,8 l versus 12,4 l/100 km), i když k redukci žíznivosti vůči předchůdci došlo u obou modelů. A to díky přítomnosti systému start/stop a deaktivaci poloviny válců COD (Cylinder On Demand).
Přečtěte si více: Projděte si zevrubné představení nového supersportu čtyř kruhů, který dorazí i ve verzi e-tron, v akci si vůz můžete prohlédnout na prvním videu. Nově vám také můžeme ukázat elektrickou verzi e-tron a závodní derivát LMS
Audi RS3 Sportback 2015 - nová generace
O nové generaci Audi RS3 se mluví již nějaké dva roky. Za tu dobu jsme tu měli celou řadu spekulací, z nichž zejména ty o výkonu mířily zcela mimo terč. Ostrý polokombík z Ingolstadtu totiž nedostane ani pět set, ani čtyři sta koní. Výkon přepracovaného 2,5litrového pětiválce sice od minula narostl, ovšem „pouze“ na 367 koní a 465 Nm točivého momentu, který je dostupný v pásmu 1 625 a 5 550 otáček. Na deklasování Mercedesu A 45 AMG to ovšem bohatě stačí.
Veškerý výkon na všechna čtyři kola přenáší sedmistupňový dvouspojkový automat S tronic a dále jej umravňuje vektorování točivého momentu. Audi přitom v rámci jízdní dynamiky počítá se zrychlením z klidu na stovku za 4,3 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost zůstala omezena na 250 km/h. Pokud ovšem sáhnete po paketu Dynamic, budete se moci rozjet až na 280 km/h. Papírová sSpotřeba pak byla vyčíslena na 8,1 l/100 km.
Vyšší výkon oproti předchozí generaci ale není jediným důvodem působivé jízdní dynamiky Audi RS3 Sportback. Počítat můžeme také s hmotností nižší o 55 kg, neboť novinka přepřáhla na platformu MQB. Ručičky vah se proto zastavily 1 520 kilogramech. Oproti běžné á-trojce poklesl podvozek o 25 milimetrů, standardem jsou pak 19palcové pětipaprskové ráfky obuté do pneumatik o rozměru 235/35.
Přečtěte si více: Projděte si kompletní představení nové RS3, k dispozici máme také fotografie v modrém laku.
Následující >1 / 8
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 5 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 3 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 4 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 5 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 6 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 11.22. 20:03 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 19:47 - řidičBOB
- Toyota obecně 11.22. 15:24 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch