Audi A8L 50 TFSI: mnichovskou cestou přímo do Číny (foto)

Nejde o vtip ani o nový motor. Audi se jen rozhodlo značit i u nás dobře známý agregát 3,0 TFSI v modelu A8L jako 45 TFSI a 50 TFSI. Přesvědčte se sami.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Audi A8L 50 TFSI: mnichovskou cestou přímo do Číny (foto)

7.2.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Audi A8L 50 TFSI: mnichovskou cestou přímo do Číny (foto)

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nejde o vtip ani o nový motor. Audi se jen rozhodlo značit i u nás dobře známý agregát 3,0 TFSI v modelu A8L jako 45 TFSI a 50 TFSI. Přesvědčte se sami.

Audi mělo dosud ve zvyku značit motory svých vozů podle jejich skutečného zdvihového objemu. 1,8 TFSI je osmnáctistovka, 2,0 TDI dvoulitr, 3,2 FSI má skutečně 3,2 litru a i větší přeplňované agregáty jako 4,0 TFSI V8 mají skutečně udávaný objem. Něco podobného ale dnes není až tak obvyklé - motory se co do objemu zmenšují a i když při tom neztrácejí výkon, zákazníci by mohli mít pocit, že za stejné peníze dostávají méně. Proto také méně objemné motory mají nezřídka označení reflektující spíše jejich zažité výkonové zařazení než cokoli jiného.

Nejdále to v tomto směru dotáhlo BMW, které třeba v nové trojce F30 říká dvoulitrové verzi 328i a svému nejnovějšímu třílitrovému dieselu rovnou 50d. To už je skoro dvojnásobek zdvihového objemu a nechceme raději předjímat, co přijde za pár let.

Ať už to ale bude cokoli, BMW v tom zjevně nebude samo. Jak už to v poslední době chodívá oběma směry, v Mnichově se inspirovali lidé z ingolstadtského Audi. U modelu A8L, tedy prodloužené verze nové A8 totiž začali třílitrovému, kompresorem přeplňovanému benzinovému šestiválci říkat 45 TFSI a 50 TFSI.

Zatím to platí jen pro Čínu, ale co u nás není dnes, může být zítra. Tento fakt se zatím neprojevil v prodejní nabídce Audi pro čínský trh, podle auto.sohu.com ale byla tato změna již oficiálně oznámena a první takto pojmenované vozy míří na čínský. Svědčí o tom i přiložené snímky téhož zdroje, které zachycují jednu ze zjevně čerstvě importovaných „á-osmiček” právě s označením 50 TFSI na zádi. Že by tedy šlo o nějaký žert je velmi nepravděpodobné.

Audi v Číně nabízí A8L, krom dvanáctiválcového šestilitru, s motory 3,0 TFSI ve dvou výkonových variantách - s 213 kW (290 koní) nebo 245 kW (333 koní) a právě tuto odlišnost mají reflektovat zmíněná označení. A zřejmě aby A8L s tímto motorem nevypadala jako chudá příbuzná vrcholného provedení 6,0 W12, dostala přídomky 45 a 50 TFSI.

Jestli k podobnému kroku přistoupí Audi i v Evropě zatím nevíme. Ale upřímně řečeno bychom se tomu vůbec nedivili.


Audi A8L 50 TFSI: mnichovskou cestou přímo do Číny (foto) - 1 - Audi A8L 50 TFSI 01Audi A8L 50 TFSI: mnichovskou cestou přímo do Číny (foto) - 2 - Audi A8L 50 TFSI 02Audi A8L 50 TFSI: mnichovskou cestou přímo do Číny (foto) - 3 - Audi A8L 50 TFSI 03Audi A8L 50 TFSI: mnichovskou cestou přímo do Číny (foto) - 4 - Audi A8L 50 TFSI 04Audi A8L 50 TFSI: mnichovskou cestou přímo do Číny (foto) - 5 - Audi A8L 50 TFSI 05Audi A8L 50 TFSI: mnichovskou cestou přímo do Číny (foto) - 6 - Audi A8L 50 TFSI 06
Audi A8L 50 TFSI skoro na vlastní oči

Zdroj: auto.sohu.com

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.