Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Akcelerace LaFerrari: na 343 km/h je v mžiku, zpráská i Veyron (videa)
9.10.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Reálným soubojem titánů můžeme pokřtít klání Veyron vs. LaFerrari. Italský koník zvládl až 343 km/h.
Na našich stránkách není v posledních měsících LaFerrari žádným výjimečným úkazem, ostatně byla by škoda ho neservírovat světu, když se objevilo už v tolika materiálech a na tolika snímcích. Zákazníci jsou po něm tak lační, že jeho cenu vyšroubovali v přepočtu na 80 milionů korun. Na druhou stranu se nelze zase až tak moc divit, vždyť maranellský hybridní bolid pokoří dynamikou v podstatě cokoliv, na co si jen vzpomene.
Jeho nejnovější videa pocházejí z britské zářijové akce evoMax, kde se sjela dohromady solidní skupinka hyperaut, které si to bok po boku rozdávaly na letištní ploše. Jedním z nejočekávanějších, ne-li zcela nejočekávanějším soubojem těchto klání se stal závod Bugatti Veyron a zmíněného červeného hřebce z Itálie. Ten se odehrál na necelých dvou mílích (3,2 kilometrech) a oba vozy startovaly z klidu na povel. Ze záznamu není sice nadvláda Ferrari zcela prokazatelná, ale hned několik záběrů odhaluje, že bylo rychlejší. Rozdíl hmotností byl evidentně klíčový a Bugatti nestačilo ani přes tisíc koní.
Průkaznějším obrazem jeho pozoruhodné dynamiky je druhý snímek dokumentující zrychlení LaFerrari z místa spolujezdce, kde je pěkně vykreslena jeho dynamika i schopnost snadno zrychlovat ještě za hranicí 320 km/h. Stovku tohle „dělo“ zdolá z klidu hluboko pod třemi sekundami, dle výrobce má pokořit dvoustovku za necelých sedm a se sprintem z klidu na 300 km/h je hotové už 15 sekund po startu.
Na videu také vidíte, že ve 336 km/h je šestý rychlostní stupeň vytočen a vůz, respektive jeho řidič, řadí sedmičku, aby se následně dostal až na 343 km/h. Není tedy s žádným podivem, že Ferrari uvádí maximálku přes 350 km/h. Kolik přesně to je, by nás docela zajímalo... Pro stručné zopakování se ještě závěrem sluší připomenout, že v jeho útrobách nalezneme hybridní pohonné ústrojí sestávající z atmosférického dvanáctiválce (o objemu 6,3 litru) s výkonem 800 koní a podpůrného elektromotoru s akumulátory. Ty přidávají dalších 163 koní.
LaFerrari zrychluje jako pominuté a s klidem se přiblíží metě 350 km/h
Drag race LaFerrari proti Veyronu
Akcelerace a „maximální rychlost“ LaFerari v rámci možností
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
dnes - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 5 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 7 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
před 8 hodinami - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
před 10 hodinami - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva