Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejmenší japonská automobilka stvořila další „staré auto z nového”, je to znovu jeden velký bizár
6.4.2024 | Petr Prokopec
Nic proti retru, tohle auto ale vypadá nejen jako posel minulosti, nýbrž také jako posel ošklivosti. Mitsuoka Ryugi je nově pojatý stroj na bázi dvanáct let staré Toyoty. A skoro nechápeme, co na něm kdo může vidět.
Malá japonská automobilka Mitsuoka před dvěma měsíci oslavila 56. výročí svého založení. Za tu dobu si získala pověst výrobce aut, která neoplývají zrovna čarokrásným designem, většina z nich je navíc postavena na existujících modelech ostatních výrobců, což rozporuplnost její nabídky jen umocňuje. Originály totiž v nejhorším případě vypadají tuctově či nudně. Jakmile však k prefektuře Toyama projdou modifikacemi, je často zapotřebí opravdu odolný žaludek, abyste své poslední jídlo neviděli podruhé.
Aktuálně Mitsuoka vyrukovala s novým provedením svého modelu Ryugi. Sedan i kombi přitom vychází z Toyoty Corolla jedenácté generace, jenž byla představena před dvanácti lety. Dárcovský vůz ale skoro nemáte šanci v nové kreaci rozpoznat. Kde totiž originál disponuje úzkou čelní maskou, na kterou navazují podobně velká světla zasahující až do boků, tam Mitsuoka přišla s „chrámem“ připomínajícím čelní partie britských limuzín. Společnost mu pak dělají kulaté lampy.
Japonci pochopitelně upravili i zbytek karoserie, v případě boků jde ovšem jen o drobné detaily, zatímco v případě zádě lze mluvit o vertikálních světlometech a přepracovaném víku zavazadelníku. Jako celek to příliš nefunguje, oba konce vozu působí nejen jako od jiného výrobce, ale rovněž z odlišného století. Není tedy ani zdaleka překvapivé, že Mitsuoka zvládá prodávat jen pár desítek aut měsíčně. Nejde přitom o registrace tohoto modelu, ale celkový výsledek společnosti.
Co se hnacího ústrojí týče, zde již vše zůstává beze změn. Klientela se tedy může rozhodnout mezi čistě benzinovou či hybridní jedna-pětkou, kdy v prvém případě dostal 110 koní na povel pětistupňový manuál, zatímco v tom druhém lze počítat s převodovkou CVT. Spalovací ústrojí přitom v takovém případě produkuje 75 koní, zatímco to elektrické dává k dobru dalších šedesát. Celkově je pak možné od systému očekávat 100 koní a udávanou spotřebu 3,1 l/100 km.
Zmínit lze už jen interiér, kde se veškeré úpravy soustředí pouze na implementaci vlastního loga na volant a sedadla. Jinak tu nicméně máme již letitou architekturu, která ale vlastně ve finále koresponduje s retro vzhledem vozu. Pro letošek se tak Mitsuoka alespoň rozhodla navýšit standardní výbavu, která nově zahrnuje samozatmavovací zpětné zrcátko či přední a zadní parkovací senzory. Tím nám ale proměna 4,4metrového vozu definitivně končí.
Ryugi v přepočtu startuje na 475 tisících korun, což na letitý model s prapodivným designem není zrovna málo. Pokud navíc zákazníci zatouží po hybridním kombíku v plné palbě, musí si připravit dokonce 635 000 Kč. Opravdu tedy není divu, že se prodejci značky musí opravdu snažit, aby firmě vydělali alespoň na katalogy.
Ryugi opravdu nepůsobí přitažlivě, letitou techniku navíc Japonci nenabízí zrovna levně. Je tak vlastně malý zázrak, že vůbec zvládají něco prodat. Foto: Mitsuoka
Zdroj: Mitsuoka
Bleskovky
- Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
včera - Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
17.5.2024 - Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
16.5.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Francouzská kampaň radí mužům, aby řídili jako ženy, na velmi tenký led se pouští hned několikrát
před 2 hodinami - Značce nabízející jen elektrifikovaná auta shořelo dealerství, za poslední roky jich lehlo popelem už 10
před 4 hodinami - Rusové řekli víc k novému vrcholnému Moskviči. Auto větší než Kodiaq může být při ceně základu od 314 tisíc konečně hit
před 5 hodinami - Světu už 5 let chybí největší automobilový manažer všech dob, druhý takový se těžko někdy narodí
včera - Honda i v této době oznamuje, že do elektromobility napěchuje 1,46 bilionu Kč, nevyřeší tím vůbec nic
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 05.19. 10:25 - brnenska.odchytova
- Lampárna (stěžovatelna) 05.19. 10:05 - pavproch
- CitiGO 05.19. 09:31 - jiří254
- Politický koutek 05.18. 21:06 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.18. 20:50 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 05.18. 16:16 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 05.18. 15:12 - mattonecz
- Odjezd z křižovatky po padnutí červené 05.18. 13:19 - PepaSFI