Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Tato firma vrací život starým Mercedesům, klasiky pěchuje moderní technikou
30.1.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(73 foto) Německá firma Mechatronik dělá ze starých Mercedesů nová auta s moderní funkčností. Není to na nich vidět a provedení je dokonalé.
Jezdit ve starém Mercedesu by pro mnohé bylo jistě příjemnější než jezdit ve Fabii. Jenže provozovat takové auto denně je násobně náročnější, než provozovat tu Fabii, takže na silnicích staré Mercedesy potkáváme jen velmi zřídka. I v Monaku je 300 SL relativně vzácný úkaz. Třeba proto, že SLS AMG ráno nastartovalo, kdežto starý Gullwing ne.
Pokud se svým starým Mercedesem skutečně chcete jezdit každý den, ale údržba je nad vaše časové možnosti, může pomoci německá firma Mechatronik. Auta, která vidíte na fotkách, nejsou kousky dokonale zrenovované do původního stavu, ale stroje, které prošly proměnou v angličtině nazývanou jedním slovem „restomod”. Byly zrestaurovány, ale také vylepšeny, a to pořádně.
Vezměme třeba Pagodu, která se po restomodu jmenuje Mechatronik M-SL. Místo původního šestiválce tu je 4,3litrový atmosférický osmiválec z Mercedesu C 43 AMG spolu s pětistupňovým automatem s moderní, resp. dnes běžnou kulisou řazení. Ve výbavě jsou vyhřívané sedačky, moderní klimatizace, elektrická okna, navigace, prostě všechno, co by člověk čekal od moderního luxusního kabrioletu.
Nic z toho ale na voze není na první pohled vidět. Všechno je schované tak mistrně, že kromě loga na zádi nepoznáte skoro nic. Jen když M-SL stojí vedle původní, „jen” zrenovované Pagody, všimnete si širších pneumatik a nižší světlé výšky. Kontrolka ABS je drobounká, ona navigace je zabudovaná do rádia Becker, které na první pohled od dobového kousku taky skoro nejde rozeznat. Všechny úpravy jsou provedené citlivě a jsou téměř neviditelné.
Podobnou úpravu nabízí Mechatronik také např. pro Mercedes SE generace W111 s karoseriemi kupé a kabrio. Tyto stroje ze 60. let byly ve své době to nejlepší, nejluxusnější a nejdražší, co jste si mohli u Mercedesu koupit. A právě tohoto ducha v nich Mechatronik obnovuje, zesiluje a překládá do moderní řeči, kdy k luxusu tak nějak samozřejmě očekáváme slušnou sílu pod kapotou.
Seznam úprav tu je podobný jako u Pagody. Dostanete nový motor od AMG, novou převodovku a všechny komponenty podvozku upravené tak, aby nálož zvládly. A k tomu interiér a karoserii s dokonalým dílenským zpracováním, leckdy lepším než v 60. letech. Můžete si vybrat téměř jakoukoliv kůži, jakoukoliv barvu nitě k prošívání, jakoukoliv barvu karoserie, alespoň v rámci určitých pravidel decentní elegance. Peníze vládnou, ale tyrkysovou kůži vám Mechatronik do auta nedá. Snad.
Nechme ale narážek na pochybný vkus rapperů a šejků a podívejme se na to, jak Mechatronik pracuje. Na jednom M-SL stráví údajně 1 500 hodin, téměř osminásobek toho, co Mercedesu trvalo postavit Pagodu, když je vyráběl. Jinými slovy, když Mechatroniku dovezete auto, dostanete jej zpátky asi za dva roky. A k tomu knihu vázanou do stejné kůže, jakou jste si vybrali na sedačky, s fotografiemi, které budou dokumentovat celou přestavbu.
Mechatronik je schopen a hlavně ochoten vyrobit všechno znova, klidně i nový kabelový svazek. Auta rozebírá do posledního šroubku a všechno musí být naprosto dokonalé. Proto také všechno tak dlouho trvá; nic není zanedbáno, nic není ošizeno. A všechny úpravy jsou vratné, odmontované díly vám zůstanou, takže je možné vůz vrátit do původního stavu. Tak moc si firma cení historických Mercedesů.
Pochopitelně, není to zadarmo. M-SL přijde v přepočtu asi na 8,7 milionu korun, a M-Coupé je za téměř deset milionů. Za takové peníze byste si mohli koupit Mercedes S 63 AMG Coupé a ještě by vám zbylo na GL 63 AMG pro manželku. A ještě na krásnou dovolenou a všechno byste měli rychleji než za dva roky. Jenže takto krásný restomod starých Mercedesů se jen tak nevidí. Posuďte sami z přiložených fotek...
Takhle dokonale nebyla Pagoda postavená ani jako nová
Mechatronik vylepšuje i W111 kupé...
Práci je opravdu radost pozorovat
Zdroj: Mechatronik
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
včera - Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
17.5.2024 - Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
16.5.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli ojeté Porsche Cayenne se zapovězeným dieselem, zrovna s ním ale i po letech funguje
před 5 hodinami - Číňané ukázali první auto nové značky, která v Česku se svým jménem nemá šanci, cenou přitom umí zaujmout
před 6 hodinami (1) - Francouzská kampaň radí mužům, aby řídili jako ženy, na velmi tenký led se pouští hned několikrát
před 8 hodinami - Značce nabízející jen elektrifikovaná auta shořelo dealerství, za poslední roky jich lehlo popelem už 10
před 9 hodinami - Rusové řekli víc k novému vrcholnému Moskviči. Auto větší než Kodiaq může být při ceně základu od 314 tisíc konečně hit
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva