Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
27.4.2024 | Petr Miler
Premiéra každého nového Bugatti je dějinnou událostí, neboť něco takového se v historii automobilismu stalo jen párkrát a někteří na to museli čekat dekády. Při pohledu na registrační značku je ale otázkou, jak moc Bugatti tohle auto vůbec bude.
Jméno Ettore Arco Isidoro Bugatti nezní moc francouzsky, že? Nakonec zakladatel automobilky nesoucí jeho příjmení nebyl čistokrevný Francouz, přesto je Bugatti považováno za francouzskou automobilku. Jenže ona byla vždy tak trochu neukotvená. Jejím původním sídlem je Molsheim, což znovu nezní Francouzsky, a byť dnes o francouzské město jde, v roce 1909, kdy Bugatti vzniklo, leželo toto místo v Německu.
Aby toho nebylo málo, po skonu původního, řekněme přece jen francouzského Bugatti, přišla jeho druhá éra pod vedením Romana Artioliho, která značku v roce 1987 přivedla do Itálie, přestože si udržovala významné vazby na francouzský automobilový průmysl. Tato éra značky netrvala dlouho a v roce 1995 skončila bankrotem. V roce 1998 ji v rámci rozebírání aktiv zkrachovalé italské firmy převzal Volkswagen, který ji mohl vrátit do Německa, ale vrátil ji do Francie a zdálo se, že v područí tak silného koncernu konečně najde svůj klid. Chvíli tomu tak bylo, ale ani tahle éra nakonec netrvala dlouho.
Volkswagen se během čtvrtstoletí vlastnictví Bugatti postupně změnil z mocného průmyslového impéria snažícího se vládnout všemu a všem v maňáska nechajícího se vláčet politickými vlivy, a tak mu na živení Bugatti začala koncem minulé dekády docházet peníze. Automobilky se tak efektivně zbavil jejím spojením s chorvatským Rimacem, který sice ponechal formálně sídlo a výrobu v Molsheimu, mnoho faktických operací ale zřetelně přijal pod svá záhřebská křídla. I o tom svědčí fotky prototypu nového Bugatti na fotkách níže.
Na těch můžeme vůbec poprvé vidět zatím nepojmenovaný vůz s chorvatskými registračními značkami, na nějž automobilka nedávno začala lákat a který bude věrný všemu možnému, jen ne ideálům Rimacu. Je až tragikomické, že se VW zbavil Bugatti s tím, že sám není schopen zajistit jeho přechod na elektrický pohon, zatímco Rimac má všechny technologie k dispozici. Přímo zakladatel a šéf Rimacu ale pak přišel, praštil do stolu a se znalostí limitů elektrického pohonu si pro další nový model vymínil spalovací motor V16. To už si VW mohl Bugatti nechat, chce se nám říci, není to ale první iracionálně a nekoncepční rozhodnutí německého koncernu, kterého jsme byli v posledních letech svědky.
Co tedy „první Bugatti ze Záhřebu” nabídne? Krom zmíněného motoru V16 bez turba, který bude srdcem hybridního pohonu, toho zatím moc nevíme, jasně patrné jsou ale typické proporce sportovních kupé s motorem uprostřed. Patrný je také obrovský zadní difuzor a možná až překvapivě velký výsuvný zadní spoiler. Příď je nižší, než bylo u Bugatti zvykem, tohle auto připomíná spíš Lamborghini. Ale proč ne, veškeré detaily zatím tak jako tak halí kamufláž.
Více toho z prvních fotek prototypu nevykoukáme, ale čekání na další detaily nebude dlouhé. Bugatti slíbilo kompletní odhalení v červnu a dá se čekat, že se do té doby dočkáme ještě několika dílčích odhalení, ať už oficiálních či nikoli.
Bugatti nám zatím ze své klíčové letošní novinky ukázalo jen motor, níže ale můžete poprvé vidět celé auto. Pozoruhodně s chorvatskou registrační značkou, taková je dnes realita existence francouzské klasiky. Foto: Bugatti
Zdroj: cardesignworld@Instagram
Bleskovky
- Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
včera - Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
17.5.2024 - Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
16.5.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli ojeté Porsche Cayenne se zapovězeným dieselem, zrovna s ním ale i po letech funguje
před 5 hodinami - Číňané ukázali první auto nové značky, která v Česku se svým jménem nemá šanci, cenou přitom umí zaujmout
před 6 hodinami (1) - Francouzská kampaň radí mužům, aby řídili jako ženy, na velmi tenký led se pouští hned několikrát
před 8 hodinami - Značce nabízející jen elektrifikovaná auta shořelo dealerství, za poslední roky jich lehlo popelem už 10
před 9 hodinami - Rusové řekli víc k novému vrcholnému Moskviči. Auto větší než Kodiaq může být při ceně základu od 314 tisíc konečně hit
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva