Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 | Petr Prokopec
Pokud vás na autech fascinuje hlavně akcelerace a všechno ostatní jste ochotni přehlédnout, nejde v poměru dynamiky, ceny a praktičnosti zajít o mnoho dál než sem. Lucid Air Sapphire sice není levný ani v nejmenším, oproti Bugatti je ale za babku.
Pokud jste ještě nezažili zrychlení v extrémně výkonném autě, vězte, že jde o zážitek jako z jiné planety. Ať už se budeme bavit o spalovacích autech mimořádně vhodných pro tuto disciplínu (třeba Porsche 911 Turbo S), popř. těch nejsilnějších elektromobilech, je to jako start rakety. Auto se bez zaváhání zakousne do asfaltu a vy rázem cítíte neviditelné kladivo, kterak vás doslova přibíjí do sedačky. Přičemž ve chvíli, kdy si uvědomíte, že žádné takové není, již o hodně překračujete tuzemský dálniční limit.
Roli králů této disciplíny v posledních letech převzaly elektromobily, které mohou být snadno extrémně výkonné a s dostupným potenciálem umí velmi efektivně pracovat. Včera jsme vám shodou okolností ukazovali ten úplně nejrychlejší ze všech a dnes tu máme nového krále mezi produkčními sedany. Jde o auto jménem Air Sapphire, tedy vrcholný třímotorový model Lucidu, který v rukou Brookse Weisblata vyrazil na sprinterskou dráhu, kde zvládl zajet čtvrtmíli za pouhých 8,93 sekundy. Rimac Nevera tedy sice se svými 8,25 sekundami zůstává nepřekonán, to je však znovu dvoumístný supersport, který na rodinné výlety použijete těžko. Takové Bugatti Chiron se však již nechytá, na zajetí 400 metrů potřebuje 9,4 sekundy.
Za necelých devět sekund se Sapphire dostal na 248 km/h, což je něco neskutečného - kupříkladu taková Dacia Spring, což je rovněž elektromobil, v daný moment nejede ani osmdesátkou. Silnější verze se 65 koňmi totiž potřebuje ke zrychlení na 100 km/h 13,7 sekundy, slabší disponující 45 koňmi pak dokonce 19,1 sekundy. Faktem však je, že v obou případech lze počítat pouze s jedinou jednotkou. Lucidu jeho soustava dodává až 1 251 koní.
Pětimetrový sedan vážící zhruba 2,4 tuny a disponující bateriemi o kapacitě 118 kWh se nicméně blýsknul i zrychlením na stovku, respektive na amerických 97 km/h. Dané mety totiž dosáhl za pouhých 1,77 sekundy, čímž prakticky vyrovnal Rimac a jeho 1,74 sekundy a přiblížil se i zmíněnému Asparku s 1,7 sekundy. Je ale nutné poznamenat, že v prvních dvou případech (u Asparku nikoli) nedošlo na odpich z místa, počítán byl totiž čas až po ujetí jedné stopy (tedy 30 cm), což je ale v USA běžně uznávaný přístup pro tuto disciplínu.
I bez tohoto triku ovšem Sapphire dokáže zapůsobit, neboť stovku s pevným startem zvládá za 1,92 sekundy. Je nicméně třeba si uvědomit, že třímotorová verze na rozdíl od základního Lucidu Air nepochází z levného kraje, zájemci za ni musí zaplatit 249 tisíc dolarů. Tedy nějakých 5,9 milionu korun. Ve srovnání s Bugatti pak sice stále jde o pakatel, Chiron je však s ubývajícím palivem stále rychlejší. Sapphire při poklesu kapacity jen zpomaluje.
Lucid Air Sapphire je i v reálu extrémně rychlý, čtvrtmíli zvládá za necelých 9 sekund a v cíli dosahuje rychlosti 248 km/h. Stovku dává bezpečně pod 2 sekundy i bez tzv. rolloutu. Foto: Lucid Motors
Zdroj: Drag Times@YouTube
Bleskovky
- Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
včera - Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
17.5.2024 - Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
16.5.2024
Nejnovější články
- Číňané ukázali první auto nové značky, která v Česku se svým jménem nemá šanci, cenou přitom umí zaujmout
před 5 hodinami (1) - Francouzská kampaň radí mužům, aby řídili jako ženy, na velmi tenký led se pouští hned několikrát
před 7 hodinami - Značce nabízející jen elektrifikovaná auta shořelo dealerství, za poslední roky jich lehlo popelem už 10
před 8 hodinami - Rusové řekli víc k novému vrcholnému Moskviči. Auto větší než Kodiaq může být při ceně základu od 314 tisíc konečně hit
před 10 hodinami - Světu už 5 let chybí největší automobilový manažer všech dob, druhý takový se těžko někdy narodí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva