Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc

Tohle jsou smutné příběhy, dva roky starý výkonný šestiválec nikdo nechce pohřbít. Tady k tomu ale došlo a jeho rozborka připomíná, že v případě motoru je třeba kontrolovat nejen stav oleje.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc

6.5.2024 | Petr Prokopec

Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc

/

Foto: Audi

Tohle jsou smutné příběhy, dva roky starý výkonný šestiválec nikdo nechce pohřbít. Tady k tomu ale došlo a jeho rozborka připomíná, že v případě motoru je třeba kontrolovat nejen stav oleje.

Udržet motor při životě skoro navěky nemusí být až tak těžké. V závislosti na jeho typu a způsobu využití je třeba s ním prvé řadě adekvátně zacházet a citlivě ho zahřívat i dochlazovat. Mimo to je nutné pravidelně kontrolovat a měnit provozní kapaliny, zejména pak olej. Opomenout ale nesmíme ani chladicí kapalinu, která také dokáže nadělat spoustu paseky, pokud jí motor nemá dost v adekvátní podobě.

Je totiž třeba si uvědomit, že za běhu produkuje ohromné množství energie. Část z ní ve formě výkonu míří na kola a stojí za samotným pohybem, zbytek nicméně uniká ve formě tepla. Pokud tedy nemáte vyřešené chlazení, stává se ze stroje pod kapotou časovaná bomba, která může vybouchnout vskutku spektakulárním způsobem.

Připomíná to Eric Berg z kanálu I Do Cars na Youtube, který se aktuálně podíval na jednu zánovní pohonnou jednotku - třílitrový šestiválec TFSI, který poháněl Audi S5 z roku 2022. Jde tedy jen o dva roky starý motor, přesto došlo na jeho výměnu. Dle Erica totiž selhala hadice chladicího okruhu přivádějící kapalinu k hlavám válcům, kvůli čemuž se rozehřály natolik, že došlo ke jejich zkroucení. V důsledku toho se chladicí kapalina smíchala s olejem, který v podstatě vyrušil jeho klíčové vlastnosti a dílo zkázy bylo doknány.

S výjimkou samotných hlav se zdá, že jednotlivé komponenty nejsou až tak poškozené, ale to bude zřejmě jen dojem. Po smíchání oleje a chladicí kapaliny vznikl čokoládový koktejl, který se dostal naprosto všude. Na něco takového řídicí jednotka třílitru musela rozhodně upozornit, stejně jako se bezesporu změnil i zvukový projev jednotky. Majitel tedy byl varován i jinak než ikonkou na palubce, přesto motor nechal dál běžet. Právě to měl být důvod, proč Audi odmítlo uznat záruku a nechalo si za zcela novou jednotku vysázet na dřevo přes 30 tisíc dolarů (bezmála 700 tisíc Kč), což je opravdu tučná suma.

Podívejte se na následky této patálie níže a mějte na paměti, že kontrolovat je třeba nejen množství oleje, ale i množství a podobu chladicí kapaliny. A pokud si auto na něco začne stěžovat, neignorovat ho. Jinak byste mohli skončit jako majitel této S5.


Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc - 1 - Audi S5 TDI Coupe a S5 TDI Sportback 2019 prvni sada 02Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc - 2 - Audi S5 TDI Coupe a S5 TDI Sportback 2019 prvni sada 09Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc - 3 - Audi S5 TDI Coupe a S5 TDI Sportback 2019 prvni sada 11Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc - 4 - Audi S5 TDI Coupe a S5 TDI Sportback 2019 prvni sada 29
Zatím poslední generace Audi S5 dorazila v roce 2017, přičemž o vývoj jejího šestiválce se kromě čtyř kruhů postaralo i Porsche. Motor produkuje 354 koní, je ale třeba ho chladit. Foto: Audi

Zdroj: I Do Cars@YouTube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše