Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota vyvíjí úplně nové spalovací motory, elektromobily se podle ní neprosadí „bez ohledu na technický pokrok”
4.2.2024 | Petr Miler
Japonská automobilka se v poslední době stále otevřeněji staví proti nařizování elektromobilů. A zjevně si hodlá dál jít svou cestou. Další oznámení firmy jen potvrzuje, že slova se aspoň v jejím případě nerozchází s činy.
Toyota se ústy svého prezidenta Akia Toyody jen od začátku letošního roku už několikrát důrazně ohradila proti snahám politiků nařídit elektrická auta. Japonská automobilka se jako jedna z mála staví příkře do opozice a za budoucnost považuje spalovací motory, od tlaku na zavádění elektromobilů čeká leda propouštění. Šéf firmy si je touto pozicí dokonce tak jistý, že nepochybuje, že elektrická auta nezískají víc jak 30 procent trhu. A dosavadní vývoj mu dává zapravdu - elektromobily se za cenu nespočtu nařízení, zákazů, omezení a dotacemi či jinými přerozdělovacími mechanismy utracených miliard moc daleko nedostaly a Toyota je i prakticky bez nich pohodlně světovou automobilovou jedničkou s historicky nejvyššími prodeji.
Že to nejsou jen prázdné fráze, potvrzují i nově zveřejněné záměry značky pro další roky. Ta podle svých slov zůstává spalovacím motorům oddaná tak moc, že vyvíjí i úplně nové jednotky, na což mnozí konkurenti oficiálně zanevřeli. Důvod? Prodeje elektromobilů zůstanou podle Toyoty nízké „bez ohledu na technický pokrok”, což odpovídá i našim dlouhodobým postojům. Vývoj se nepochybně nezastaví, ale šance, že by se do prodeje dostalo cokoli přelomového před rokem 2030, je prakticky nulová. A velmi malá je i směrem k roku 2035. Právě to tržní potenciál elektromobilů přirozeně limituje bez ohledu na politické záměry.
Akio Toyoda v této souvislosti hovoří doslova o „zásadním vývoj motorů”, čímž zdůrazňuje, že nejde o nikterak okrajovou aktivitu, ale základní stavební kámen existence firmy v jakkoli dohledné době. „Akumulátorová elektrická vozidla nepředstavují jediný způsob, jak dosáhnout uhlíkové neutrality. Budeme pokračovat ve výrobě motorů, protože stále hrají roli jako praktický prostředek k dosažení uhlíkové neutrality,” cituje Toyota svého téměř stejnojmenného šéfa.
Toyoda dále uvedl, že tento postup je součástí „vícecestného přístupu” společnosti k vývoji techniky nových modelů, který jednoduše nemůže ignorovat rozdílnou situaci zákazníků na různých místech světa. Prezident automobilky říká, že „jeho” firma je jedním z pouhých tří „kompletních” výrobců aut na celém světě a nemůže si dovolit nechat prostor konkurenci prosadit se na její úkor jen kvůli tomu, že vsadí na něco, o co klientela nemá zájem.
A aby toho nebylo málo, šéf Toyoty dodal i to, že vnitřní spalování je ještě více preferovanou technologií u užitkových aut. Takové vozy by mohly jezdit na vodík, nikoli na benzín nebo naft, i ten by ovšem spalovaly.
Bez ohledu na tento postoj zůstává i Toyota věrná cíli dosáhnout uhlíkové neutrality ve svých továrnách v roce 2035 a v rámci celého životního cyklu všech svých aut do roku 2050. Jen je zkrátka přesvědčená, že to půjde spíš bez elektřiny než s ní...
Akio Toyoda, vnuk zakladatele automobilky a stále nejvyšší šéf Toyoty odporuje „elektrickému diktátu” se stále větší vehemencí. Nyní zdůraznil, že automobilka bude pokračovat ve vývoji nových spalovacích motorů, neboť elektromobily se podle ní stejně neprosadí „bez ohledu na technický pokrok”. Foto: Toyota
Zdroj: Toyota
Bleskovky
- Dodnes úplně nový, ovšem totálně oholený Ford Focus legendární první generace se prodal za směšné peníze
před 7 minutami - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
včera - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin zajel nový rekord včera 17:03
- V Moto3 nejrychlejším Alonso, v Moto2 Garcia - 14. Salač včera 15:41
- Ve Francii začal nejrychleji Martin před Acostou včera 12:05
- Známe první letošní vítěze NW200 včera 11:02
- Test Cardo Packtalk Edge: interkom se skvělým zvukem včera 08:00
Nejčtenější články
- Nejlevnější moderní Dacia v poměru prostor/cena skončila bez nástupce. V bazarech chytla druhou mízu
11.4.2024 - Mika Häkkinen prodává svůj McLaren P1. Kousek jen pro vyvolené bude stát majlant, Mika vás v něm i naučí jezdit
11.4.2024 - Opuštěná Polárka padá k zemi. Z minimálních čísel se propadla o víc jak 40 procent, ex-manažer Škody to zkouší zamluvit
12.4.2024 - K mání je nejeté moderní BMW za míň než základní Fabia. Je ošklivé a slabé, ale je vážně jako nové
12.4.2024 - Venku je asi poslední nový Ford svého druhu. Další spalovací hot hatch s manuálem stěží vznikne
12.4.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva