Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Subaru začalo prodávat sportovní BRZ úplně oholené i s ocelovými koly. Je tak levné, že vám to bude jedno
9.4.2024 | Petr Prokopec
Tohle auto nemá ani plastové kryty kol, není v něm skutečně vůbec nic „zbytečného”. Také ale místo 1 030 000 Kč, za které se u nás prodává dosavadní základ, stojí skoro polovinu. Být k mání v Česku, stojí se před showroomy Subaru fronty jako kdysi na banány.
Stávající nabídka českého Subaru stále ještě čítá sportovní kupé BRZ. To lze pořídit s manuální či automatickou převodovkou, přičemž tuzemské zastoupení ještě dále nabízí příplatkovou barvu karoserie, prodloužení záruky na pět let a paket STI. Více doplňků a možností nečekejte, což by asi za jiných okolností bylo poměrně tristní. Jenže Evropa má ve finále štěstí, že BRZ druhé generace vůbec dorazilo. Fanoušci značky i sportovní jízdy tak pomalu berou cokoli, načež je otázkou, zda vůbec vůz ještě lze objednat - v červenci jej totiž definitivně zabijí nařízení Bruselu v oblasti kyberbezpečnosti a s nimi spojené nesmysly.
Japonsko sice jako jedna z mála zemí světa stejná pravidla přijala za svá též, ale ne tak rychle a ne tak dogmaticky. Tamní nabídka aut tedy zůstává mnohem širší a aktuálně se do ní dokonce vrací velmi zajímavé provedení zvané BRZ Cup Car Basic. Tedy v podstatě úplně oholená verze BRZ, ve které není nic, co není třeba pro ostré ježdění. A protože Subaru nechce lidem vnucovat svou představu o takto pojatém autě, je to i základ v tom smyslu, že doladit si jej můžete sami.
V základu tedy dostanete očekávat ochrannou klec, jejíž konstrukce byla pro letošek lehce přepracována. Vůz jinak uvnitř znovu prošel řádnou čistkou, načež je mimo hru multimediální systém (reproduktory ale uvnitř zůstaly). Instalace oné klece pak vyřadila ze hry sluneční stínidla a boční výdechy klimatizace či dokonce boční a hlavové airbagy.
Co se zevnějšku týče, nejviditelnější změnou jsou 16palcová ocelová kola. Ta víceméně jen slouží k tomu, aby se auto dostalo od dealera k majiteli, který jej následně osadí ráfky a pneumatikami podle svého gusta či odpovídajícími typu soutěže, do které má BRZ nastoupit. Zajímavé pak je, že zákazníci mohou vybírat ze sedmi základních barev, mezi nimiž nechybí ani vyobrazená perleťově modrá. V případě zájmu o červenou Ignition Red či bílou Crystal Pearl White ovšem musí sáhnout o trochu hlouběji do peněženky.
Po stránce motorické se už nic nemění, pod kapotou tedy nadále odvádí svou práci 2,4litrový atmosférický plochý čtyřválec naladěný na 235 koní a 250 Nm točivého momentu. Subaru nicméně okruhové verzi dodalo extra olejový chladič a nové těsnění. Výkon je na zadní kola přenášen pouze přes šestistupňový manuál, kterému asistuje samosvorný diferenciál. Ten se kvůli chlazení dočkal dodatečného žebrování. Celkově pak má jednotka bez problémů zvládat náročnější okruhové vyžití.
Další novinka již může zarazit, BRZ totiž i ve verzi Cup Car Basic nově disponuje paketem bezpečnostních a asistenčních systémů Eyesight ADAS. Zrovna takový monitoring jízdních pruhů či autonomní brzdy na okruhu potřebovat nebudete, ale nemusíte s ním jezdit jen tam, tak asi i proto je v základu. V důsledku toho byla navýšena cena, neboť předchozí okruhové provedení startovalo v roce 2022 na 3 338 500 yenech (cca 513 tisíc Kč), nyní musíte Subaru vysázet na dřevo 3 700 400 JPY (asi 568 tisíc Kč). To je ale pořád tak kouzelně málo, že by vám bylo jedno, jak auto vypadá, popř. co má a nemá v základu. V české nabídce ho ale tak jako tak nečekejme.
Subaru BRZ připravené na doladění pro ostré ježdění je zpátky v japonské nabídce, přičemž ceny startují na velmi příznivých 568 tisíc Kč. U nás je standardní provedení k mání za více než milion korun, za 586 tisíc by se na něj stály fronty. Foto: Subaru
Zdroj: Subaru
Bleskovky
- Italská policie zabavila víc jak 130 Fiatů kvůli nelegálnímu použití italské trikolóry, absurdnější divadlo byste nevymysleli
před 5 hodinami - Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
18.5.2024 - Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
17.5.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Primitivní a laciné Mitsubishi porazilo Porsche v testu Car and Driver, má svým způsobem lepší motor
před 2 hodinami - Jednání VW a Renaultu o společnému projektu malého levného auta se zhroutila, prý si každá líp poradí sama
před 4 hodinami - Italská policie zabavila víc jak 130 Fiatů kvůli nelegálnímu použití italské trikolóry, absurdnější divadlo byste nevymysleli
před 5 hodinami - Majitel najel s moderním Ferrari přes 100 tisíc km a teď ho prodává. Je nejlevnější v EU, stojí jako lepší škodovky
před 7 hodinami - Ford má letos na elektromobilech prodělat 114 miliard. Tratí 2,3 milionu na kuse a prosí dodavatele, aby šetřili, na čem se dá
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 05.20. 14:37 - Vrooom
- Za kolik jezdíte s benzínem? 05.20. 13:14 - mattonecz
- Onboard videa 05.20. 12:43 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 05.20. 11:48 - pavproch
- Škoda Citigo, sedačka 05.19. 16:25 - jiří254
- S větrem ve vlasech.... 05.19. 16:12 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 05.19. 10:05 - pavproch
- CitiGO 05.19. 09:31 - jiří254