Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Rimac Concept One posílil a zrychlil. Teď má až 1 224 koní a první dealery
9.3.2017 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Rimac získal nová zastoupení, mimo jiné i v Německu. Novým zákazníkům nabídne silnější základní verzi schopnou zvládnout stovku za 2,5 s.
Vrcholným produktem společnosti Rimac nadále zůstává model Concept S s maximálním výkonem 1 384 koní, točivým momentem 1 800 newtonmetrů v rozmezí od 0 do 6500 otáček za minutu a hmotností sníženou díky karbonovým komponentům a upgradu akumulátorového paketu o 50 kg. Díky těmto parametrům zvládá „eSko“ akceleraci z místa na stovku za 2,5 sekundy, z 0 na 300 se rozjede za 13,1 vteřiny a umí až 365 km/h.
Původní Concept One začínal s výkonem 1 088 koní, 1 600 Nm a kapacitou akumulátorů 82 kWh, chorvatská firma však svůj výchozí stroj po krůčcích neustále vylepšuje. Díky tomu má teď „jednička“ sice stejné maximum točivého momentu, kombinovaný výkon ale poskočil na 1 224 koní a kapacita baterií se zvedla na rovných 90 kWh navzdory snížení hmotnosti z 1 900 na 1 850 kg.
Modernizovaná verze vozu díky tomu ukrojila z času zrychlení na stovku jednu desetinku na výsledných 2,5 sekundy a tím vylepšená dynamika nekončí. Sprint na 200 km/h trvá pouze 6 vteřin místo původních 6,2 a třístovku Rimac pokoří za pouhých čtrnáct sekund, tedy opět o dvě desetinky rychleji. Maximálka 354 kilometrů v hodině zůstává identická, pár kilowatthodin navíc však přidalo na dojezdu. Podle výrobce se akční rádius prodloužil z 330 na 350 km.
Kromě přepracované techniky Conceptu One se Rimac může pochlubit i jinými úspěchy, tentokrát souvisejícími s obchodními příležitostmi. Firma oznámila, že se jí podařilo dostat na severoamerický trh skrze newyorského dealera luxusních a sportovních aut Manhattan Motorcars a má také další partnery. V Německu bude k mání u prodejce Koenigseggu, společnosti Pace Germany v Aachenu (Cáchy) a na Blízkém a Středním východě bude její zájmy zastupovat firmy Alzarooni Group.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.
Rimac Concept One naživo v Ženevě
Základní verze One posílila o rovných 100 kW, místo 1 088 koní jich teď má 1 224.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Italská policie zabavila víc jak 130 Fiatů kvůli nelegálnímu použití italské trikolóry, absurdnější divadlo byste nevymysleli
dnes - Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
18.5.2024 - Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
17.5.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
19.4.2024 - Nejsilnější Dacia všech dob odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
19.4.2024 - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
19.4.2024 - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
19.4.2024 - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
19.4.2024
Živá témata na fóru
- Politický koutek 05.20. 21:35 - Stepan
- Za kolik jezdíte s benzínem? 05.20. 17:26 - mattonecz
- Dříve M135i, nyní ///M2 05.20. 14:37 - Vrooom
- Onboard videa 05.20. 12:43 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 05.20. 11:48 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 05.19. 16:12 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 05.19. 10:05 - pavproch
- CitiGO 05.19. 09:31 - jiří254