Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce

Víme, že existovalo, sami jsme ho svého času vyzkoušeli, že se ale pořád prodává, je skoro neuvěřitelná anomálie. Z české nabídky to nevyčtete, Range Rover Evoque je ale jinak pořád k mání s manuálem a pohonem předních kol.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce

26.3.2024 | Petr Prokopec

Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce

/

Foto: Jiří Kaloč, Autoforum.cz

Víme, že existovalo, sami jsme ho svého času vyzkoušeli, že se ale pořád prodává, je skoro neuvěřitelná anomálie. Z české nabídky to nevyčtete, Range Rover Evoque je ale jinak pořád k mání s manuálem a pohonem předních kol.

Narazit dnes v prodeji na nové auto s manuální převodovkou je pomalu umění. A nejde už jen o prémiový segment, jen s automaty jsou stále více spojovaná i obyčejná auta, za všechna zmiňme „nové generace” (jsou to spíše velké facelifty) Škod Superb a Kodiaq. Svědčí tomu regulace, tlak na snižování nákladů a v některých segmentech i preference zákazníků, takže čekat manuál v čemkoli výjimečnějším je dnes nemístné. Zejména v případě luxusních aut a SUV je přímo řazená skříň skoro fantazií, takže v luxusním SUV? No, budete se divit, ale nejméně jedno pořád existuje.

U nás to ani nelze zaznamenat, protože tu formálně není v nabídce, kolegové z Carsoops si ale jednoho z jistě posledních jednorožců všimli poněkud západněji od našich hranic. Manuálem je totiž překvapivě osazen i nejmenší model luxusní divize Land Roveru, tedy Range Rover Evoque. Verze D165 ovšem není unikátní pouze tím, že na rozdíl od zbytku celého portfolia je k mání se třemi pedály. Zároveň u ní dvoulitrový turbodiesel posílá 163 koní a 380 Nm toičvého momentu pouze na přední nápravu. Když si uvědomíme, že Range Rover je brán jako luxusní specialista do terénu, jedná se o slušnou anomálii.

Toto provedení nicméně není standardně v nabídce nejen u nás, ale ani v Německu či ve Spojených státech, jakkoli předpokládáme, že už vzhledem k oficiálním záběrům tohoto provedení s volantem vlevo půjde objednat přinejmenším kdekoli v Evropě. Standardně si jej mohou koupit Britové, přičemž cena pro ně startuje na 40 800 librách (cca 1,2 milionu Kč). To ve srovnání s automatickou čtyřkolkou představuje nemalou úsporu, za verzi D165 AWD je totiž třeba zaplatit 43 665 GBP (asi 1 287 000 Kč). V v té chvíli samozřejmě musíte počítat s růstem spotřeby, a tedy i emisí CO2, což na některých trzích vyjde draho.

Na ostrovech základní Evoque dokáže bodovat jako služební auto, spojen je totiž s nižší daňovou zátěží. Na stovku (respektive na 97 km/h) mu to přitom trvá 9,5 sekundy, což je o tři desetiny horší čas, než jaký má na kontě čtyřkolka. Ta pak dle parametrů místního (tedy kontinentálního zastoupení užívajícího metrický systém) potřebuje ke zdolání disciplíny 0-100 km/h 9,8 sekundy, přičemž její maximum činí 199 km/h. Zaplatit pak musíte minimálně 1 408 024 Kč.

Evoque má ovšem za letošní dva měsíce u nás na kontě jen 5 registrací, loni pak místní zastoupení prodalo 53 kusů. To není zrovna mnoho, úspěšnější je ostatně i větší a dražší Velar. Bude tedy zajímavé sledovat, jak dlouho Britové svůj nejmenší model v nabídce udrží. Protože nicméně loni došlo na facelift, dá se předpokládat, že druhá generace má ještě pár let před sebou.


Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce - 1 - Range Rover Evoque 2024 facelift nove foto 01Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce - 2 - Range Rover Evoque 2024 facelift nove foto 02Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce - 3 - Range Rover Evoque 2024 facelift nove foto 03Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce - 4 - Range Rover Evoque 2024 facelift nove foto Perex
Evoque loni prošel lehčím faceliftem, přičemž u nás je stejně jako ve většině světa modernizovaná verze k standardně mání jen s automatem a pohonem všech kol. Pořád ale existuje i základ v podobě manuální předokolky. Foto: Land Rover

Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce - 5 - Test Range Rover Evoque Coupe SD4 22Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce - 6 - Test Range Rover Evoque Coupe SD4 24Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce - 7 - Test Range Rover Evoque Coupe SD4 26
Auto jsme s ručním řazením testovali už v roce 2011. Nenapadlo by nás, že si ho udrží dodnes... Foto: Jiří Kaloč, Autoforum.cz

Zdroje: Carscoops, Land Rover

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše