Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW X5 už je k mání i se čtyřválcem a zadokolkou, sDrive25d stojí 1,4 milionu
30.7.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Zpráva o základní čtyřválcové naftě se zadním pohonem zazněla při premiéře X5. Verze s 218 koňmi a papírovou spotřebou 5,6 litru teď dorazila i do ČR.
Třetí generace doposud největšího mnichovského SUV se oficiálně představila v květnu minulého roku s rozměrnější karosérií, ale také nižší hmotností a úspornějšími motory. Už tehdy se hovořilo, že dostane vůbec poprvé do vínku čtyřválcový turbodiesel a v jeho případě i možnost volby pohonu. Zatímco vybaveno systémem xDrive je nám už dobře známé, na verzi sDrive s poháněnou zadní osou se ještě čekalo. To se nyní změní, neboť od srpna půjde objednat i na našem trhu.
Nová základní motorizace českého ceníku má pod kapotou dvoulitrový vznětový čtyřválec přeplňovaný dvojicí turbodmychadel, díky nimž se výkon šplhá na 218 koní a točivý moment až na 450 Nm - ty jsou dostupné v rozsahu 1 500 až 2 500 otáček. Obavy z nedostatečné dynamiky a absence charakteru by nemusely být tak úplně na místě, neboť BMW udává zrychlení z klidu na stokilometrovou rychlost za 8,2 sekundy a maximální rychlost 220 km/h.
Tyto hodnoty jsou stejně jako osmistuňová automatická převodovka od ZF identické se čtyřkolkou. Vezmeme-li v potaz naše nejlepší zkušenosti s tímto pohonným ústrojím v řadě 1, nemuselo by se jednat o nesmysl, třebaže X5 sDrive25d váží přes dvě tuny (o 45 kilogramů méně než shodně motorizovaná 4x4). Pokud se zaměříme na cenu, základních 1 406 600 Kč znamená o 67 600 korun nižší sumu, než na kterou vás vyjde verze s xDrive.
Pohled do ceníku také odhaluje, že nepůjde o žádného chudého příbuzného dosavadní rodiny, neboť standardní výbava je na zcela ekvivalentní úrovni. Z nejvýraznějších pozitiv jmenujme hlavně nejlevnější dostupný M sportovní paket, který přijde na 149 526 korun (u xDrive přijde na 185 562 Kč).
Zásadnějším rozdílem je jen absence adaptivních podvozků, ze kterých lze zvolit u zadokolky jen komfortní variantu, dále se liší absencí příplatkového aktivního řízení a možností zvýšení nosnosti tažného zařízení na 3,5 tuny. Elektronického asistenta pro jízdu z kopce u něho asi také potřebovat nebudete. Pro úplnost už jen stačí odkázat na oficiální ceník, který lze stáhnout ze stránek českého zastoupení (PDF 324 KB).
Kompletní galerie oficiálních snímků BMW X5 F15 2014
BMW X5 sDrive25d je očekávanou nejlevnější verzí ceníku. Přichází jen o možnost tahat těžké přívěsy a volit nejrůznější verze adaptivních podvozků
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Italská policie zabavila víc jak 130 Fiatů kvůli nelegálnímu použití italské trikolóry, absurdnější divadlo byste nevymysleli
včera - Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
18.5.2024 - Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
17.5.2024
Nejnovější články
- Němci podrobili nový VW Passat důkladnému testu. Dnes spíš česko-slovenské auto si o známce 1 může nechat jen zdát
před 7 hodinami - Čínský soupeř Škody Octavia dorazil do Evropy v novém, levněji nabídne víc velikosti, výkonu i výbavy
před 8 hodinami - Historie levného ojetého Rolls-Roycu Phantom je pojízdným varováním pro všechny kupce kdysi drahých ojetin
před 10 hodinami - Primitivní a laciné Mitsubishi porazilo Porsche v testu Car and Driver, má svým způsobem lepší motor
před 11 hodinami - Dohoda VW a Renaultu o společném projektu malého levného auta zkrachovala, prý si každý líp poradí sám
dnes
Živá témata na fóru
- Politický koutek 05.20. 22:44 - Stepan
- Za kolik jezdíte s benzínem? 05.20. 17:26 - mattonecz
- Dříve M135i, nyní ///M2 05.20. 14:37 - Vrooom
- Onboard videa 05.20. 12:43 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 05.20. 11:48 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 05.19. 16:12 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 05.19. 10:05 - pavproch
- CitiGO 05.19. 09:31 - jiří254